23.02.2009

Frøboksen er tom... Ja tro det eller ei men alt som skulle i jorden, er der. Litt deilig og litt skummelt, det blir litt av en priklejobb. Tør ikke telle over pottene en gang. Må ta meg selv i nakken, jeg eier ikke tålmodighet og går for å kikke i pottene hver dag. Ellers ser det ut for at det er passe varmt i drivhuset, får bare satse på at det ikke kommer mer frost.

Etter en kjapp tur ut, ja så var det nye spirer på gang. Crambe cordifolia, Primula Vialii, Penstemon Ruppicola, Lilium Regale, Aspoldeus aestivitus????? (feil navn eller? finner den ikke på nettet)
Rettelse med hjelp fra Mari!!!!! Asphodelus aestivus! en liten h som manglet der ja.

3 kommentarer:

  1. Det er ebbe i frøboksen min også. Men har sendt en bestilling til Impecta etter påfyll.
    Det er ikke bare du som kikker i pottene hver dag:-) Tålmod blir nesten et fremmedord når en venter på spirer.

    SvarSlett
  2. Asphodelus aestivus! Finere i virkeligheten enn på bilder ;)

    SvarSlett
  3. Se der ja Mari en aldri så liten skrive feil. Den var lekker den, om den er bedre i virkeligheten er jeg kanon fornøyd. Takk til deg Mari.
    Elsa, ja jeg vurderer å bestille mer, men jeg tror jeg gir meg. Skal ha tid til å få dem ut også. Men gleder meg for hver spire som dukker opp.

    SvarSlett