26.01.2010

Blodbegerspiring!

Så spirer blodbegerne!
Håper jeg klarer å holde liv i dem, i fjor spirte det som rakkern og så døde de(rakkern!!!!!)skal ikke glemme å vanne dem i år:)
Har bestilt mer frø i dag, må jo ha litt spiselige ting til ungene og meg selv. Ellers har jeg vært hjemme noen dager, ungene er syk, først oppkast og nå feber og hoste. De har vært hjemme en hel uke nå, men i morgen må jeg på jobb.
Var en tur i drivhuset, tenke å isolere og fyre opp tempen nå. Ligger langt etter skjemaet. Men det skal jeg ikke tenke på, nå begynner det å krible i de grønne fingrene igjen. Må være litt mer realistisk i år, det begrenser seg litt hva jeg får tid til. Skal kose meg!!! Velge ut absolutt ha planter, det er ikke lite det heller. Pelargoniaèn spirer også ,men ikke så mange som jeg håpet. Men her er det jo lett å ta stiklinger. Håper på brugmansia i år, masse fuchsia, impomea og blodbeger. Ja også alle de andre sortene da thi hi...... Tror jeg må få tomat, agurk og paprikafrø i jorden. Kanskje jeg skal ta de nå men småen sover.

3 kommentarer:

  1. Å så heldig du er, jeg har bare fått en spire jeg....håper det kommer flere:) Men jeg har en blodbeger til overvintring, så kanskje jeg kan få tatt stiklinger. Jeg kjenner også at det kribler nå og det er deilig etter at jeg har vært så hagelei i høst og vinter:)))

    SvarSlett
  2. Gratulerer med spirene, lykke til med oppdragelsen :) Jeg har ikke sådd mine enda, må se å komme i gang skal det bli noe skikk på de.

    SvarSlett
  3. Gratulerer fra meg også :) Det er litt stas med disse blodbegerene og i år har jeg planer om å fore mine ordentlig. Det gjorde jeg ikke i fjor når jeg ser på bilder som andre legger ut :)

    Lykke til med frøutvelgelse, det der er ikke enkelt nei :P

    SvarSlett