05.02.2009

Snø.

Ja så kom snøen da, det gjenstår å se hvor lenge det varer. Kjekt for ungene, de var ute og gikk på ski rett etter skolen og barnehagen. Vanligvis er det rett i middagen, men det hadde de ikke tid til i dag.
Jeg er svært bekymret for plantene i drivhuset, ovnen har slått seg vrang inni der og jorden i pottene var frosset. Så nå står lysene på døgnet rundt, og hele nabolaget blir opplyst på kveldene, lysene gir vel fra seg litt varme til de små som fryser der ute. I morgen skal det prikles, ungene er hjemme så vi må vel få tid til ski også. Mor er ikke noe spes glad i snø, annet enn på fjellet, i grunnen glad ungene ikke har arvet det. Selv da jeg var liten syntes jeg snø var noe herk. Sol og varme er tingen for mor, og sånn har det alltid vært. Selv om hver årstid har sin sjarm, er det sånn at jeg lengter etter sommer og sol. Her på vestlandet har vi ikke fine vintre uansett. Noen få dager med snø, så regner det og fryser til is. Nå kunne vinteren holdt seg vekke for denne gang. Ellers har jeg fri til mandag, deilig og litt flaks siden det er planleggingsdag både i barnehage og skole. Da jeg var hjemme tenkte jeg ikke over disse dagene, men merker nå at det blir en del dager i løpet av året, ikke alltid det er like lett å få fri. Men jeg skal nå uansett være hjemme og kose meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar