04.02.2009

Litt tabbe kanskje.

I min iver til å få frø i jorden har jeg sådd Impomea, og de vokser jo de. Jeg visste det egentlig da, men ungene ville være med å så. Da var det jo litt greit med store frø, de spirte etter 3 dager og da kom jeg til at det kanskje ikke var så lurt. Så jeg er litt usikker på om de klarer seg til de skal ut. De er jo ikke akkurat dem man setter ut først(pinglene). Stuevinduene kommer nok til å bli grønne og fine frem over. Ellers spirer tomatplanter, chilli og paprika. Har sådd Begonia Nigthlife og de har noen bitte små spirer, de var jeg litt spent på. Håper det kommer mange fine spirer i staudepottene ute også. Har fått to cannaknoller i jorden, tatt stiklinger fra noen henge begonia, det blir nok litt å henge fingrene i til våren ja.

4 kommentarer:

  1. Vel, Ipomoeagardiner er jo et kjent fenomen. Hi-hi!

    SvarSlett
  2. Grønt i vinduet blir det nok, ja! Du får toppe dei ofte så dei held seg nede ei stund.

    SvarSlett
  3. Anonym13:39

    Første gang jeg sådde Cobaea var jeg altfor tidlig ute med såing. Hjelpes meg når de skulle ut etter mange uker i vinduene på kjellerstua.Enda hadde jeg toppet de også. Det ble ihvertfall fri sikt ut gjennom vindua:-) Jeg lærte noe den gangen kan man si..
    Ipomoeaene kommer sikkert til å klare seg fint til de kommer ut.

    SvarSlett
  4. hehe, gleder meg til å se ipomeagardina di ja ;) De pleier å bli bra ivrige de der.. Men gøy med sånnt som vil vokse seg stort da

    SvarSlett