06.02.2009

4-5 grader i drivhuset


Litt panikk i går da jeg var i drivhuset og jorda i pottene var frosset. Ovnen trekker for mye strøm eller noe, sikringen i skjøtetrommelen slår seg ut. Satt på lysene i stedet og det går fint. Men 4 grader er kanskje litt lite? Nå ligger den på ca 6 grader så den stiger litt på dag tid.Kanskje jeg må kjøpe en annen trommel, den er kanskje ikke sterk nok? Det er jammen litt av et blikkfang når lysene er på om kvelden. Litt kjekt for de som er på tur, her er det ikke et gatelys på milsomkrets,kun utelys fra de få som bor her.
Nei nå får jeg rydde litt og komme meg ut med de små, så de får nyte snøen mens den er her.

4 kommentarer:

  1. Anonym11:14

    Hva er det du har i drivhuset nå? Jeg har først og fremst pelargoner der, og de fleste tåler helt fint å ha rundt 3-4 grader. Noen av de botaniske artene er litt særere, så det hender jeg tar dem inn på det kaldeste (har glemt det i år), men alle navnesortene har det helt fint i denne temeraturen.

    SvarSlett
  2. Jeg har ikke så mye plass i heimen min. Så der står en del fuchsia, pelargonia, og endel knoller som ikke er mine. Stauder og små spirer av ulike stauder. Er ikke så redd for de sist nevnte de klarer seg nok, de står der kun for jeg var for treg med å få de i jorden i høst. Det går sikkert fint,men jeg hadde planer om å holde 5 grader der i vinter. Ikke så lett når ikke ovnen er på. Har hatt noen dager med en del minusgrader. Bra da at det pelargoniaene tåler det, har nok ikke så dyre og sjeldne sorter men ønsker å holde liv i dem lell....

    SvarSlett
  3. Ettersom det er staudespirer, så tror jeg nok at de også klarer seg helt fint. :-)

    SvarSlett
  4. Anonym21:45

    Ooops, forrige kommentar er også fra Anne-Marie, men forkledd...

    SvarSlett