10.01.2009

Noen få frø i jorden.

Har fått litt i jorden, mye igjen. Dagene fyker vekk i ingeting egentlig. Det blåser skikkelig ute, håper det roer seg til i morgen, da skal jeg kose meg i drivhuset. Fikk frø i posten i går også, tror jeg skal være veldig kritisk til hva jeg finner i frøboksen til Gal. Har lyst å så en hel haug, men jeg skal fullføre med stil. Gidd ikke å så for så å la det skjære seg helt når/om det spirer. Jeg har en tendens til å så hele pakker også, det blir litt å følge opp. Kanskje der jeg skal beg, halve pakker, eller noen frø av hver (det var en ide)......Har en del knoller og stiklinger jeg skal få tid til også.
Hm jeg skal være glad når alt er i jorda, da er det bare å vente på spirene.
Sådde 2 potter med ulike tomater i går. Skulle bære de med inn på kjøkkenet da jeg snubla, og ja da jord ut over hele kjøkkenet. Så det var bare å sope sammen, får lage til nytt i morgen. Blandet sammen all jorden og frøene, ett reint samsurium. Var på Plantasjen i går, der hadde de juleroser til halvpris. Må tilstå at jeg ikke ante noe om disse plantene før helt nylig. Skikkelig amatør, men etter snart ett år på Hagegal får jeg med meg litt av hvert. 13. januar er det ett år siden jeg ble på hagegalskapen. Har ikke angret en dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar