11.03.2009




Bilder fra i går, en deilig kveldstur med mine to eldste.

Den store vaskedagen!
I dag har jeg vært fryktelig effektiv om jeg må si det selv....
Dagen beg med handling kl 08.00 så en kjapp tur innom jobben. Rett hjem for å lage kaker til min bestemor som skulle ha klubb i dag. (Marsipankake,og firkløverkake alt glutenfritt selvsagt)
Så gikk jeg løs på badet og alle tre barnerommene, bad nr 2, kjøkkeneskapene, osv osv. Glad jeg er ferdig, må planlegge dagene grunding nå som våren og priklingen er i gang. Ellers ble det hjortegryte til bestemor, og fiskekaker på oss selv i dag. Har startet et lite forsøk på å komme ned noen kg, ikke noe snop, kjeks, kaker eller lignende i 1mnd. Ikke lett, jeg jobber med mat hele dagen, og til tider er der mye rester. Verst er det med pauserommet som konstant er fylt opp med godsaker, men jeg skal klare det! Ellers spirer det som rakkern her. Jeg la noen frø fra hagen i jorda her om dagen og de spirer som bare det. Jeg fant dem etter en inspeksjonsrunde, planten kjøpte jeg i fjor, ikke sikker på navnet. Tenkte jeg skulle nå prøve å se om det ble noe av dem.
Etter en runde i drivhuset, måtte jeg kikke på noen frø som satt på en julerose, det ser faktisk ut som frøene spirte i belgene. Så da klarte jeg ikke å la dem være heller, så nå er de i jorda. Om de blir noe av da kommer jeg til å ta helt av!!!!!!!
Ellers er det jobb i morgen, håper jeg rekker en en tur for å få tak i potter for det trengs virkelig. Har gått løs på doruller og alt jeg kan finne her nå.
Ha en fin kveld!!!!

3 kommentarer:

  1. Så effetkiv du er! Mister helt pusten jeg :) Bildet i banneret ditt er vakkert, virkelig stemningsfullt.

    Både Zinnia- og Heliotropiumfrøene fra deg spirer :) Jeg burde nok sådd før, enda jeg syntes jeg var tidlig ute - i februar. De er ikke akkurat de som vokser kjappest på planterommet. Men da vet jeg det til neste år :)

    SvarSlett
  2. Kjære vakre vene, jeg ble helt sliten av å lese jeg!!

    Jeg spiser ikke sukker eller fett, ikke snop og kaker av noe slag. Det blir en vane etterhvert, og nå synes jeg det er kvalmende søtt hvis jeg får en sjokoladebit i munnen......Når jeg får behov for noe søtt spiser jeg italiensk sorbet is. Friskt og godt og lite kalorier.

    SvarSlett
  3. Har slått meg på grøne epler jeg, faktisk mye enklere enn jeg hadde trodd. Er helt i start fasen da, men det er jo bare sunt for meg. Litt lettere å få gjort noe når man ikke bare sitter i sofaen og stapper i seg søt saker. Jeg liker å ha litt å gjøre og alt blir lettere når jeg kanskje blir lettere også. Sorbet er deilig, lurte på det til helgen.

    SvarSlett